SEM, kısaca özetlemek gerekirse günümüz internet kullanım alışkanlıkları göz önüne alındığında kullanıcıların / tüketicilerin bir ürün ya da hizmet almak için internet arama motorlarında yaptıkları aramalarda ilk sayfada listelenmek üzere yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bunun nedeni de büyük bir yüzde ile kullanıcılar arama motorunun sonuçlarında 3ncü sayfaya pek geçmedikleri ve genellikle ilk sayfada bulunan linklere tıkladıklarıdır.
Bu durumda ürün ya da hizmetinizi ilk sayfada listeletmek oldukça avantajlıdır. Tabi burada pek çok parametre devreye girmekte. Domain adınızdan websitenizin içeriğine, sitenize link veren site saysından sizin verdiğiniz linklere, ziyaretçi sayınızdan sitenizin güncellenme sıklığına kadar tonla nokta var.
Şunu açıkça ve altını çizerek söylemek isterim; hiç bir SEM çalışması size ilk sayfa garantisi veremez! Yapılacak tüm çalışmalar ilk sayfada yer alma şansınızı mantıklı bir çerçevede artırabilir ama bunun garantisi yoktur.
Uzun zamandır sektörümüzün karşılaştığı bir sorun da Flash sitelerin arama motorları tarafından okunamaması nedeniyle Flash ile üretilmiş sitelerin ilk sayfada listelenme şanslarının negatif yönde etkilenmsiydi. Bu durum elbette kendini ispatlamış markalar için pek geçerli değildi tabi ama görmezden gelinecek bir sorun da değildi. Bunu aşmak için biz interaktif ajansların çeşitli cinlikleri vardı elbette ;) Lakin bir SEM uzmanına sorduğunuzda asla yeterli değildi.
Bu da şu ikilemi doğuruyodu; trendlere uygun, hayallerin çok daha başarılı şekilde online ortama yansıtılabildiği Flash siteleri mi yoksa arama motorları tarafından rahatça indexlenebilen ancak tasarımda kreatif insanları oldukça kısıtlayan HTML siteler mi?
Bugün Marketing Türkiye'de okuduğum bir haber tüm bu sorunun çözüleceği yönünde çok güzel bir haber vermekte;
FLASH da artık arama motorunda!
Adobe System bugün yaptığı açıklamaya göre; zengin internet uygulamalarını ve dinamik web içeriğinin araştırma sonuçlarını geliştirebilmek için arama motorları endüstrisinin liderleriyle beraber işbirliğine girdi. Adobe Google ve Yahoo!’ya arama motorları tarafından keşfedilmesi olanaksız bilgileri açığa çıkarmak ve Flash dosya formatındaki arama motoru dizinini geliştirmek için etkin Adobe Flash Player teknolojisini sağlıyor.
Google arama motorunda Adobe Flash Player’ı piyasaya sürmeye başladı. Adobe’nin yardımıyla Google artık, kullanılan Flash teknolojisiyle sitelerdeki içeriği çok daha iyi bir şekilde okuyabiliyor ve kullanıcının daha fazla bağlantılı bilgi bulmasına yardımcı oluyor. Yahoo! da yakın bir zamanda Flash dosya formatındaki uygulamalar için geliştirilmiş bir web arama kapasitesini vermeyi ümit ediyor. Yahoo Arama teknolojisi Mühendisliği Başkan Yardımcısı Sean Suchter, “Aranabilir Yahoo Flash dosya formatını desteklemek için ihtiyaç duyulan webmaster’ı desteklemeyi taahhüt ediyor ve en mümkün olan uygulamayı tespit etmek için Adobe ile çalışıyoruz” dedi.
Ne güzel demiş Sean Suchter! İnteraktif Ajanslar Papervision'la halvet olmaya başlamışken ve Flash Player'ın v9.0'ı çıkmışken (ki bu hikaye 1996'da başlar) arama motorlarının Flash'ı destekleme, kabullenme kararı bence çok önemli mihenk taşlarından biridir. Vasrın yıl 2008 olsun... Hindistan'da denildiği gibi; Shanti Shanti :)
Camiamıza hayırlı olsun diyelim...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder