Lakin önce ilk 3 yazımızı hatılayalım... özelikle de ilkini:
http://borgadincler.blogspot.com/2006/10/benzerlik-mi-esinlenme-mi-kopya-m.html
http://borgadincler.blogspot.com/2007/03/benzerlik-mi-esinlenme-mi-kopya-m-blm-2.html
http://borgadincler.blogspot.com/2007/04/benzerlik-mi-esinlenme-mi-kopya-m-blm-3.html
Gelelim serinin 4ncü "case"ine
Ancak burada sapla samanı iyi ayırmak gerekiyor zira sitenin altında iki ajansın imzası var. Bunlardan biri C Section ki bu projede konsepti, fikri, kurguyu web'e yansıtan rolünde. Diğeri ki bu yazının bence esas muhatabı, TBWA\ İstanbul. Projenin özünde akapella tadında bir reklam fikri var. Tahminimce C Section'a verilen brief de bu yönde.
Anadolu Hayat yukarıdaki örneklerle karşılaştırıldığında daha masum kalmakta. En zaından kopya olarak adlandırılamaz. Şimdi benzerlik mi yoksa esinlenme mi olduğuna siz karar verin.
http://www.uniqlo.jp/mixplay/
Ne diyim? Bu serinin ilk yazısında yazdığım gibi "Neticede her fikir insan aklının ürünü ve aynı sosyal kaynaklardan ve olaylardan beslenen insanlar benzer üretimlerde bulunabilirler. İşte burada da malum tartışma başlar!"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder