14 July 2006

SMS Trendini Sürüdürüyor! What's Next?

Clickatell'in gerçekleştirdiği araştırmaya göre, iş dünyasının liderleri kısa mesaj servisini (SMS), müşteri hizmetleri, pazarlama, iş devamlılığı ve acil durum yönetimi alanlarında kritik bir araç olarak kullanmaya başladılar.

Araştırmaya göre SMS'in kritik bir iş aracı haline gelmesinin nedenlerinin başında, müşterilere her yerden anında ulaşabilmek ve servisin düşük maliyeti geliyor. Araştırmaya katılan 450 CEO ve CMO'nun %70'i SMS'i işlerini desteklemek için kullanırken, büyük çoğunluğu bu servisten müşteri hizmetleri alanında yararlanıyorlar. Ayrıca, dünyanın farklı yerlerinde ve farklı sektörlerinde pazarlamadan operasyon ve BT'ye farklı görev ve sorumluluklara sahip olan katılımcıların büyük çoğunluğu (%83), SMS'in çeşitli uyarı ve hatırlatma mesajlarını göndermek için en geçerli yöntemlerden biri olduğunu belirtiyorlar.

Araştırmaya göre, mobil mesajlaşma 2007'de daha da yaygınlaşacak. Araştırmaya katılanların yarısı şirketlerinde SMS'i 2005 yılından beri kullanıyorlar. Katılımcıların tamamı, SMS daha etkin şekilde kullanıldığı taktirde, bundan en büyük faydanın müşteri hizmetleri alanında elde edileceğinde hemfikir. Asya-Pasifik bölgesindeki katılımcılar, en büyük ikinci potansiyel alanın pazarlama programları olduğunu düşünürken, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki şirket yöneticileri, iş sürekliliğinin ikinci kullanım alanını oluşturacağını düşünüyorlar.
(haber: http://www.hurriyet.com.tr/teknonet/4751986.asp?gid=58 )

Bana ne peki?

SMS, özellikle Türkiye gibi marketlerde, kampanyalar başta olmak üzere sıkça kullanılan bir pazarlama aracı. Fakat ben mevcut trendin bu şekilde devam etmeyeceğine, etememesine inananlardan biriyim. Şöyle ki;
- Neden bir kampanyaya katılmak için para vermeliyim?
- Neden katıldığım numara daha sonraki süreçlerde beni SMS duyuru/reklam bombardımanı için kullanılsın?
- Neden kampanyayı düzenleyen marka katılımcıları ile 18 karakterlik bir mesajla iletişim kurmaya zorlansın?

What's Next?

Entegre İletişim Çalışması yapılan (İnternet/SMS/Radyo vb) ve Online-Offline karması bir faydayı içinde barındıran, iyi kurgulanmış, hedef kitleyi "olayın" içine alacak kampanyalar yapılacak.

Bekleyiniz... çok yakında ;)

No comments: