28 July 2006

Çin İşi Türk İşi

Türkiye’de uzun yıllar bilişim sektöründe faaliyet gösterdikten sonra 2004 yılında eşi ve iki çocuğuyla birlikte Çin’e yerleşen Necmettin Polat, BestCam markasıyla ürettiği kameraları dünyaya satıyor.

İletişim standartlarının gün geçtikte farklılaştığı şu günlerde insanların sadece yazışmak ve konuşmakla yetinmemesi, Polat’ın kamera üretimine girmesinde etkili olmuş. Polat, "Bir zamanlar mektupla haberleşen insanları şu an e.posta bile tatmin etmiyor. Dünya artık iletişimi en ileri seviyede, eş zamanlı ve görerek yapmak istiyor. Biz de bu nedenle bu alanda üretim kararı aldık" diyor.
...

Her segmentte kamera ürettiklerini belirten Polat, insan yüzünü otomatik olarak takip edip kişinin sağa-sola, yukarı-aşağı ve ileri-geri hareketlerini yakalayan; otomatik hareket ve zoom özelliğine sahip modellerinin pazardan çok talep gördüğünü söylüyor. BestCam markasıyla pazarlanan kameralar fonksiyonlarına göre oldukça geniş bir çeşitliliğe sahip. Gece görüşü için ışıklı olanlardan, hem uzak hem yakına odaklanabilmek için çift lensli olanlara, mikrofonlu kameralardan esnek üçayaklı tasarımlara kadar 200’e yakın farklı kamera ürettiklerini belirten Polat, her zevk ve ihtiyacı karşılamak üzere ürünlerini çeşitlendirmek için tüm dünyadan gelen tepkileri değerlendirdiklerini ve araştırmaya önem verdiklerini belirtiyor.

Rekabeti Çin’e Taşımış

Polat’ın Çin’deki fabrikası, elektronik merkezi Shenzhen şehrinde 300 personelin yanısıra 2 yüzeyel montaj makinesi, 6 üretim hattı ve kalıp atolyesiyle yaklaşık 2500 metrekarelik alanda faaliyet gösteriyor ve günde 8000 kamera üretebilme kapasitesine sahip.
...

Çin yüzünden Türkiye’de batmak yerine, Çin ile rekabetinin Çin’e taşınması gerektiğini savunan Polat; üreticilerin müşteri ilişkileri yönetimi, katma değer ve yeniliklere yoğunlaşması gerektiğini, buna rağmen yine de fiyat rekabetinde zorlanırlarsa da hiç vakit kaybetmeden üretimlerini Çin’e kaydırmalarını tavsiye ediyor.

Necmettin Polat tipik bir Türk girişimcisi... işini daha iyi yapmak, daha fazla kazanmak ve hayata tutunabilmek için kafayı çalıştırıp tehdidin merkezine, Çin'e gitmiş. İyi de yapmış! Yukarıda söylediklerini özellikle vurgulamak istedim zira bu derinden gelen bir mantık devriminin işaretidir!

Bir de "zaten satıyorum, ne gerek var" demeden "marketing" yapsa belki de dünya çapında bir marka olacak?

Tebrikler ve başarılar Necmettin Polat...


(yazının tam metni için (kaynak) www.hurriyet.com.tr e-yaşam)

No comments: